اولین تصویر از محل دفن روح‌الله زم و جزئیاتی درباره اعدام او

روز شنبه ۲۲آذر ۱۳۹۹، حکم اعدام روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، در حالی در زندان رجائی‌شهر کرج اجرا شد که این فعال سیاسی تا زمان اجرای حکم از صدور و تائید آن بی‌خبر بود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روح‌الله زم روز پنج‌شنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۹ از بازداشتگاه یک‌الف سپاه در تهران به بند ۸ زندان رجائی‌شهر کرج- بند سپاه پاسداران- منتقل شده بود. او پس از ۲۴ ساعت نگهداری در این بند جهت ملاقات با خانواده به زندان اوین منتقل و پس از دیدار با خانواده مجددا به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.

روح‌الله زم تا عصر روز قبل از اجرای حکم هیچ اطلاعی از تائید حکم اعدام نداشت و به گفته محمدعلی زم، پدر روح‌الله زم، مسئول پرونده پیش از شروع ملاقات مکرر و بسیار بسیار تأکید کرده بود که مبادا هیچ کدامشان خبر تأیید اعدام را به وی اطلاع دهند. همچنین به روح‌الله زم گفته شده بود که ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، قرار است وی را در طرح «مبادله زندانی» قرار دهد.

صبح روز شنبه ۲۲آذرماه ۱۳۹۹، حکم اعدام روح‌الله زم به‌صورت مخفیانه و بدون اطلاع خانواده‌اش و در حضور تعدادی از مسئولان قضائی، نیروهای انتظامی و نیروهای اطلاعاتی-امنیتی ازجمله علی همتیان معروف به «رئوف» از بازجویان بدنام اطلاعات سپاه پاسداران، رئیس نیروی انتظامی کرج و امین وزیری، نماینده دادستان و دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی اجرا شد.

گفتنی است روح‌الله زم از شروع بازداشت در مهرماه ۱۳۹۸ و حتی پس از صدور حکم اعدام، در سلول انفرادی نگهداری می‌شد. وی همچنین از زمان انتقال به زندان رجایی‌شهر کرج در اعتصاب غذای خشک به‌سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.