بازداشت شکیلا منفرد، فعال مدنی

روز چهارشنبه، یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۹، شکیلا منفرد،‌ فعال مدنی، که جهت رسیدگی به اتهاماتش به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود، پس از اتمام جلسه دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شکیلا منفرد  در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند یک الف بازداشتگاه قرارگاه ثارالله منتقل شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل و سرانجام پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود.

پیش از این، شکیلا منفرد، آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی براساس پرونده‌ای که برای آنها باز شده است توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین، مورد تفهیم اتهام قرار گرفته‌ بودند.  

براساس این پرونده، روز چهارشنبه یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۹، شکیلا منفرد به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی کشور»، «توهین به مقدسات اسلامی»، «توهین به خمینی» و « توهین به رهبری »، آرشام رضائی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و « اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی کشور» و محمد ابوالحسنی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، محاکمه شدند.

گفتنی است پس از اتمام جلسه دادگاه، شکیلا منفرد توسط سه مامور مرد و یک مامور زن از قرارگاه ثارالله که در دادگاه حضور داشتند بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.