ضرب‌وشتم صباکردافشاری و انتقال او از بند ۸ زندان قرچک ورامین به بند ۶ این زندان

روز سه‌شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین، با ضرب و شتم ماموران زندان از بند ۸ به بند ۶ این زندان منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبا کردافشاری که پیش از این دوران محکومیت ۲۴ ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کرد، روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۹، از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شده بود.

صبا کردافشاری اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در بند ۶ زندان قرچک ورامین، در کنار زندانیان متهم به جرائم خشن به‌سر می‌برد.

صبا کرد افشاری در تاریخ ۱۱خردادماه ۱۳۹۸ از سوی نیروهای امنیتی سپاه بازداشت شد. این فعال مدنی در شهریور ماه ۱۳۹۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه و به اتهام «تشویق به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب» به ۱۵ سال حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۷ سال و نیم حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال و نیم حبس و در مجموع به ۲۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم در آذرماه ۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر به ۹ سال حبس تعزیری کاهش یافت و این فعال مدنی طی حکم دادگاه تجدید نظر از بابت اتهام «تشویق به فساد و فحشا» تبرئه شد.

روز سه شنبه ۶ خرداد ماه ۱۳۹۹، حکم ۱۵ سال حبس تعزیری صبا کردافشاری که پیش از این در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر از بابت آن تبرئه شده بود، مجدداً توسط نامه اجرای احکام به وی ابلاغ شد و درخواست اعاده دادرسی وی نیز توسط دادگاه پذیرفته نشد. این در حالی است که پیش تر دادگاه تجدیدنظر محکومیت وی را به ۹ سال حبس کاهش داده بود.

گفتنی است راحله احمدی، مادر صبا کرد افشاری، که او نیز دوران محکومیت ۲ سال و ۷ ماه حبس تعزیری خود را در زندان اوین سپری می‌کند، به‌دنبال فشار عصبی ناشی از انتقال فرزندش به زندان قرچک ورامین، دچار مشکلات جسمی و روحی شده است، اما با کارشکنی مسئولان زندان، از اعزام وی به مراکز درمانی جلوگیری می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.