محمد بنازاده‌امیرخیزی و مجید اسدی، زندانیان سیاسی، در پرونده جدید به حبس محکوم شدند

محمد بنازاده‌امیرخیزی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر، و مجید اسدی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس برای آنها گشوده شده است، به حبس محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد بنازاده‌امیرخیزی و مجید اسدی، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

این زندانیان سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان رجائی‌شهر و اوین سپری می‌کنند، در تاریخ ۱مرداد ۱۳۹۹، جهت بازجویی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شده بودند.

محمد بنازاده امیرخیزی، ۷۴ ساله، در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در آذرماه ۱۳۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام»  به ۱۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان نیک شهر در استان سیستان‌وبلوچستان محکوم شد.

مجید اسدی در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در کرج بازداشت و در آذرماه ۱۳۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.