بازداشت منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان۹۸

روز پنجشنبه ۹اردیبهشت ۱۴۰۰، منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری آبان۹۸ در کرج، با هجوم نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی که بدون حکم قضایی به منزل آقای بختیاری هجوم برده بودند، در هنگام بازداشت، منوچهر بختیاری، برادر و فرزندان برادرش را مورد ضرب و شتم قرار داده و وی را در صندوق عقب خودرو به مکان نامعلومی منتقل کردند.

منوچهر بختیاری چندی پیش نیز در حالی‌که جهت ادای احترام به سردار اسعدبختیاری، از مشروطه‌خواهان ایرانی، به همراه خانواده تعدادی از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان۹۸ و سال۸۸، بر سر مزار این سردار ایرانی در تخت‌فولاد اصفهان حاضر شده بودند، هنگام بازگشت توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و مدتی بعد آزاد شدند.

منوچهر بختیاری  در تیرماه ۱۳۹۹ نیز پس از آنکه در اعتراض به عقد قردادهایی میان جمهوری اسلامی و چین، با پرچم شیر و خورشید راهی جزیره کیش شده بود، هنگام بازگشت از این سفر در فرودگاه بندرعباس بازداشت و در آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.  

گفتنی است دیگر اعضای خانواده پویا بختیاری تاکنون بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. همچنین مهرداد بختیاری، عموی پویا نیز در آذرماه ۱۳۹۹، پس از ۴۷ روز بازداشت آزاد و همزمان به ۵سال حبس تعلیقی محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.