عدم رعایت اصل تفکیک جرائم؛ ضرب و شتم شکیلا منفرد توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

روز یکشنبه ۲۸شهریور ماه ۱۴۰۰، شکیلا منفرد، زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شکیلا منفرد که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در کنار زندانیان با جرائم عمومی نگهداری می‌شود، در حال صحبت بایکی از دوستان خود بود که با مداخله یکی از زندانیان جرایم عمومی مواجه شده و توسط این زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. شدت این ضرب و شتم به حدی بوده که دست و پای خانم منفرد کبود شده و سر وی نیز به میله فلزی اصابت کرده است.

در پی این ضرب و شتم مژگان کشاورز، دیگر زندانی سیاسی، که به دفاع از شکیلا منفرد برخواسته بود نیز توسط این زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. همچنین زندانی‌ای که به شکیلا منفرد و مژگان کشاورز حمله کرده به آنها گفته است که من زندانیان سیاسی را میکشم زیرا آنها حق ندارند جایی که زندانیان عمومی هستند حضور داشته باشند.

شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند یک الف بازداشتگاه قرارگاه ثارالله منتقل شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. این فعال مدنی روز چهارشنبه یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۹، درحالی‌که جهت رسیدگی به اتهاماتش به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود، پس از اتمام جلسه دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال سیاسی نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به مقدسات اسلام» به ۵۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است شکیلا منفرد که در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شده است، در بدو ورود به این زندان و در پی اعتراض به ماموران زندان درخصوص تصمیم به انتقال به بند زندانیان غیرسیاسی، از سوی کادر زندان مورد ضرب شتم قرار گرفت تا جایی که هر دو دست وی به شدت کبود شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.