گزارشی از وضعیت رضا محمدحسینی و ارژنگ داودی، زندانیان سیاسی محبوس در رجائی‌شهر کرج

رضا محمدحسینی و ارژنگ داودی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجائی‌شهر کرج، علیرغم نیاز به اعزام به مرخصی، از دریافت این حق محروم هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رضا محمدحسینی که از لحاظ روحی در شرایط بسیار وخیمی به‌سر می‌برد، تاکنون چندین بار به‌طور رسمی درخواست آزادی مشروط یا مرخصی خود را به مسئولین زندان ارائه داده است، اما تاکنون با درخواست‌های وی مخالفت شده است.

مخالفت با درخواست آزای مشروط رضا محمدحسینی در شرایطی صورت گرفته که یکی از هم‌بندیان وی، وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی او را تامین کرده بود، ولی با وجود قول مساعد مسئولین، در نهایت «دادیار محمدی» با مرخصی رضا محمدحسینی مخالفت کرد.

ارژنگ داودی، که هجدهمین سال از حبس خود را در زندان سپری می‌کند، علیرغم وجود درد شدید در ناحیه پا، از دریافت مرخصی درمانی محروم است. گفتنی است این زندانی سیاسی مدتی است که در محرومیت از تماس تلفنی و ملاقات نیز به‌سر می‌برد. 

رضا محمدحسینی اولین بار در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. او پس از سه ماه بازجویی در بازداشتگاه این نهاد امنیتی، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

رضا محمدحسینی پس از مدتی توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی»، «توهین به رهبری»، «خروج غیرقانونی از مرز»، «ورود غیرمجاز به داخل کشور» و «تمرد از دستور ماموران» در مجموع به ۱۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در خردادماه ۱۳۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگرعینا تائید شد که ۷ سال از آن قابل اجراست.

ارژنگ داوودی که حدود ۷۰سال سن دارد، از سال ۱۳۸۲ دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند. او در پرونده اول خود به ۱۰ حبس تعزیری محکوم شده است. این زندانی سیاسی همچنین  در احکام دیگری به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شد. همچنین شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج به اتهام «هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق» ارژنگ داودی را به اعدام محکوم کرده بود که این حکم طی دادگاه تجدید نظر به ۵سال حبس تعزیری تبدیل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.