وضعیت وخیم جسمی سهیلا حجاب و سرگردانی ۵روزه بین زندان‌های کشور

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در بند زنان کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه سپری می‌کرد، پس از ۵ روز سرگردانی در زندان‌های اوین، قرچک ورامین و سنندج، مجددا به زندان کرمانشاه بازگردانده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیلا حجاب از حدود ۱۵ روز پیش در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایش اقدام به دوختن لبها و بستن چشمهای خود با باند کرده بود. حدود ۵ روز پیش پس از آنکه چند نفر به اجبار اقدام به بازکردن لب‌های دوخته‌شده وی کردند، این زندانی سیاسی را از زندان کرمانشاه ابتدا به زندان اوین، پس از آن به زندان قرچک ورامین و سپس به زندان سنندج و از آنجا مجددا به زندان کرمانشاه بازگرداندند.

سرگردانی ۵روزه این زندانی سیاسی در این مسیر طولانی در شرایطی صورت گرفت که وی همچنان در اعتصاب غذا بوده و وضعیت نامناسب جسمی و فشار به ناحیه قلب و کلیه وی باعث شد که در طول مسیر چندین بار از حال برود.

گفتنی است سهیلا حجاب که دوران ۱۸ سال محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند، پیش از این نیز چندین بار به زندان‌های مختلف تبعید شده است. همچنین این زندانی سیاسی به‌دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم بارها توسط زندانیان و حتی کادر زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.