تداوم محرومیت از درمان خدیجه مهدی‌پور و عدم دسترسی به داروی نرگس محمدی، در زندان

خدیجه مهدی‌پور زندانی سیاسی محبوس در زندان ایلام، علیرغم مشکلات شدید گوارشی و وجود لکه سیاه در چشم که در زندان برای وی ایجاد شده است، از دریافت خدمات پزشکی محروم است. از سوی دیگر، نرگس محمدی، زندانی سیاسی، که حدود یک هفته پیش با هجوم نیروهای امنیتی به منزل شخصی‌اش بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده است، از دسترسی به دارو محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بیماری گوارشی خانم مهدی‌پور به حدی است که با خوردن آب و غذا دچار تهوع شدید می‌شود تا جائی‌که طی دو ماه ماه اخیر با کاهش ۸ کیلوگرمی وزن مواجه شده است.

نرگس محمدی نیز که در اسفندماه به‌دلیل بیماری قلبی به مرخصی درمانی اعزام شده بود، در ایام مرخصی مورد جراحی قلب قرار گرفته و عدم دسترسی به دارو خطر جانی برای وی در پی دارد.

خدیجه مهدی‌پور به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» و «توهین به رهبری» به ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده و در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان ایلام است.

نرگس محمدی که در تاریخ ۲۵آبان ۱۴۰۰، در جریان مراسم دومین سالگرد کشته‌شدن ابراهیم کتابدار، از جان‌باختگان اعتراضات ابان۹۸، در کرج بازداشت شده بود، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۸سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و سایر مجازات‌های تکمیلی محکوم شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.