تفهیم اتهام مریم کریم‌بیگی و ممانعت بازجویان از آزادی وی

شهناز اکملی، مادر مریم کریم‌بیگی، از تفهیم اتهام جدید برای دخترش و ممانعت بازجویان پرونده از تودیع وثیقه جهت آزادی وی خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، به گفته خانم اکملی صبح روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱، به خانواده وی خبر داده‌اند که برای آزادی فرزندشان با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به دادسرا مراجعه کنند، اما پس از مراجعه به دادسرا اعلام کردند که بازجویان پرونده با آزادی خانم کریم بیگی مخالفت کرده‌اند.

همچنین مریم کریم‌بیگی پس از اعزام به دادسرا بابت پرونده جدیدی با عنوان اتهامی «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» تفهیم اتهام شده است.

خانم کریم‌بیگی در یادداشتی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده نوشته است:

«بار دیگر عدم استقلال قوه قضاییه، و بار دیگر ظلم ظلم ظلم…

مسئولیت سلامت و جان دخترم با جمهوری اسلامی است.

مریم عزیزم دخترم روزی که مصطفی را کشتند تو با سن کمی که داشتی مثل کوه پشت من و پدرت بودی و قوت قلب ما ، امروز دو روز است که ضحاکان تو را به بند کشیده اند و دل مادر بی قرار توست…»

مریم کریم‌بیگی روز سه‌شنبه ۲۴خردادماه ۱۴۰۱، با هجوم نیروهای امنیتی به منزل پدری‌اش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از بازداشت اعلام کرد که دست به اعتصاب غذا زده است.

گفتنی است مصطفی کریم‌بیگی، برادر مریم کریم‌بیگی، در جریان اعتراضات سال ۱۳۸۸ به‌ ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد و از آن زمان تاکنون خانواده وی بارها به جرم دادخواهی خون فرزندشان بازداشت و احکام قضایی برای آنها صادر شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.