اعتصاب غذای منوچهر بختیاری و انتقال به سلول انفرادی علیرغم وضعیت نامناسب جسمی

منوچهر بختیاری، فعال سیاسی و پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان۹۸، که از حدود یک هفته پیش به یکی از سلول‌های انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده است، علیرغم وضعیت نامناسب جسمی، در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، منوچهر بختیاری پس از هجوم نیروهای امنیتی و بازداشت شماری از خانواده‌های دادخواه از جمله ناهید شیرپیشه، مادر پویا، با ارسال یک فایل صوتی از داخل زندان این اقدام نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را «عمل وحشیانه» خواند و آن را محکوم کرد. به‌دنبال انتشار این فایل صوتی ماموران زندان اقدام به انتقال آقای بختیاری به سلول انفرادی کردند.  

به گفته نزدیکان این فعال سیاسی، از زمان انتقال منوچهر بختیاری به سلول انفرادی، اجازه تماس تلفنی نیز به او داده نشده و خانواده وی هیچ‌گونه اطلاعی از وضعیت او ندارند.

منوچهر بختیاری با وجود ابتلا به بیماری‌های کلیوی، فتق و پروستات و تایید پزشکی قانونی مبنی بر نیاز به درمان در خارج از زندان، مدت‌هاست که از دریافت خدمات درمانی نیز محروم است.

گفتنی است پویا بختیاری، فرزند منوچهر بختیاری، در جریان اعتراضات آبان ۹۸، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد و از آن زمان تاکنون خانواده و نزدیکان وی از جلمه پدر، مادر و عموی او، به جرم دادخواهی خون فرزندشان بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

منوچهر بختیاری در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ماه حبس تعزیری، ۲سال و ۶ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. او هم‌اکنون دوران محکومیت خود را در ندامتگاه مرکزی کرج می‌گذراند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.