صدور حکم حبس، شلاق و جریمه نقدی برای مریم کریم‌بیگی

مریم کریم‌بیگی، خواهر مصطفی کریم‌بیگی، از جان‌باختگان اعتراضات سال ۸۸، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵سال و ۷ماه حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شهناز اکملی مادر مریم کریم‌بیگی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود درخصوص صدور حکم دادگاه انقلاب برای فرزندش نوشت: “دخترم از بابت اتهام اجتماع و تبانی به سه سال و هفت ماه زندان محکوم شده است که مصداق آن دیدار با خواننده ی مورد علاقه اش ابی بوده است. از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام نیز به یکسال و بابت نگهداری سه شیشه آبجوی دست ساز به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی محکوم شده است.”

مریم کریم‌بیگی روز سه‌شنبه ۲۴خردادماه ۱۴۰۱، با هجوم نیروهای امنیتی به منزل پدری‌اش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از مدتی در تاریخ ۱۸ تیرماه با تودیع قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

گفتنی است مصطفی کریم‌بیگی، برادر مریم کریم‌بیگی، در جریان اعتراضات سال ۱۳۸۸ به‌ ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد و از آن زمان تاکنون خانواده وی بارها به جرم دادخواهی خون فرزندشان بازداشت و احکام قضایی برای آنها صادر شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.