پرونده‌سازی جدید برای مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ

مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی که دوران ۷سال و ۶ماه محکومیت خود را در زندان می‌گذراند، با پرونده‌سازی جدیدی مواجه شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران،‌ روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه جلسه رسیدگی به اتهامات آقای مسکین‌نواز بابت این پرونده جدید برگزار شده است که وی به‌دلیل ناعادلانه بودن روند رسیدگی به پرونده، از شرکت در جلسه دادگاه خودداری کرده است.

مهدی مسکین‌نواز که دوران محکومیت خود را در زندان رجایی‌شهر کرج سپری می‌کرد، در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او دو هفته بعد به زندان تهران بزرگ انتقال یافت.

گفتنی است هم‌زمان با انتقال مهدی مسکین‌نواز به زندان اوین، عسل مسکین‌نواز، دختر ۱۷ ساله این زندانی سیاسی نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

مهدی مسکین‌نواز در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به دلیل «مدیریت یک کانال تلگرامی با محتوای براندازی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در مرداد ماه همان سال توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهامات «اجتماع و تبانی»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۳ سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در فهرج کرمان و ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی محکوم شد که ۷سال و ۶ماه از آن قابل اجرا است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.