بیانیه جمعی از زندانیان و فعالان سیاسی و مدنی به مناسبت نوروز، خطاب به شهروندان ایران

جمعی از زندانیان و فعالان سیاسی و مدنی به مناسبت فرا رسیدن سال نو بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه ۴۰۲»  منتشر کرده‌ و در آن به منظور همبستگی، همدلی و همگرایی بیشتر شهروندان با یکدیگر مواردی را یادآور شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در قسمتی از متن این بیانیه که خطاب به «اکثریت خاموش» منتشر شده آمده است: «بشکه باروت جرقه می‌خواهد و فریاد کافی نیست. باید دست در دست یکی مثل همه‌ای شویم که «زن، زندگی، آزادی» را زیر بنای فردایمان قرار دهیم، تا از مشاجرات و مجادلات این رهگذر گذار کنیم.»

این بیانیه در پایان با تاکید بر آینده سکولار دموکرات ایران، از کشورهای همسایه می‌خواهد که همراهی موثر و جدی با مردم ایران داشته باشند.

متن کامل این بیانیه را می‌توانید در ادامه بخوانید:

«بیانیه ۴۰۲

پیوند با کاریزماها

هزار واژه تراویده از احساس و اعجاز در پس تندباد تابستان داغ، به داغی سرب و ساچمه، که در پیچاپیچ آرزوهای پر آرزوی «زن، زندگی، آزادی» مکرهای مه‌آلود و قتل‌های دهشتناک را رقم زد، تقدیم ایران و ایرانی و نوروزیان ۱۴۰۲ باد.

هم‌میهنان: به مناسبت فرارسیدن بهاری دیگر به عنوان عضو کوچکی از جامعه دغدغه‌مند انقلابی به منظور همبستگی، همدلی و همگرایی بیشتر مواردی را به حضورتان تقدیم می‌داریم.

اکثریت خاموش نوروزتان پیروز، اما آدمی برای آزادی تا بر خاک زندگی پنجه نزند، به مثابه آدمیان آدمخواری می‌ماند که خوان انسانیت را در باتلاق متعفن افسارگسیختان ستیز و تقدس وا گذاشته، مگر آنکه بپذیرد معلول بسیاری از علت‌ها و فجایع ناتمام، سکوت خودشان می‌باشد.

هم میهنان: با اینکه در مسیر انقلاب به مجموعه‌های تخصصی بسیاری نیاز هست اما هم اکنون به منظور سامان و سازماندهی شرایط گذار با به روز کردن الگوی راهبران واجد کاریزما – کاریزمای مکس وبر – از مدل مریدی و مرادی به مدل جمع خردگرای کاریزما می‌توان پذیرفت که جبهه مشترک با توجه به ماموریتش تا تشکیل مجلس مؤسسان ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

از آنجایی که حضور شخصیت‌های دارای کاریزما سامان‌های انقلابی را تسریع می‌بخشد، ضرورت دارد گروه‌ها و جریان‌ها از نیروی جوان برای حضور و عضویت در چنین جبهه کاریزماتیکی بهره گیرند.

جان کلام آنکه، بشکه باروت جرقه می‌خواهد و فریاد کافی نیست. باید دست در دست یکی مثل همه‌ای شویم که «زن، زندگی، آزادی» را زیر بنای فردایمان قرار دهیم، تا از مشاجرات و مجادلات این رهگذر گذار کنیم.

کافیست از خاری بهمن برخیزیم تا پایه‌های این چهار پایه ی چهل و چهار پاره را پاره پاره کنیم که جامعه‌ی زنده‌دل و دادخواه ترمیدور دار و تازیانه را نمی‌خواهد.

در پایان با تاکید بر آینده سکولار دموکرات ایران، این نوید را به همسایگان می‌دهیم که هیچ ستیز و تبعیضی معنا نخواهد داشت و انتظار می‌رود با مردم ایران همراهی مؤثر و جدی‌تری داشته باشید.

نوروزتان پیروز

رونوشت: ملت شریف ایران- اپوزیسیون داخل و خارج کشور»

 اسامی امضا کنندگان:

زهرا زارع سراجی، فرشید محسنی، محمدرضا کامرانی نژاد، حسین انصاری، محمد بیرون سرا، فرزاد مرزبانی، پیام باستانی پالیزی، پوریا اکبریان، اشکان حسینی مدنی، محسن غیاثی، بهزاد آسیایی،آزاد پیکری فر، وحید سرخ گل، نرگس ادیب، رضا مهرگان، محبوبه رضایی، افشین عبدالهی، شیرین ماهرنیا، مهدی مسکین نواز، سمانه (یلدا) سعیدی شاه کیله، علی موسی نژاد فرکوش، شیدا صیف، برزان محمدی،بهارک بختیاری،مازیار فرزان، سارا آذری،افشین پیروانی، رضامحمدحسینی، ناتالیاوظیفه، رسول جلیل پور(مرد ساحل)،نوشین خواجه، مسعود وظیفه، نوا سامی، حامد وظیفه، محسن محمدی، گابریل وظیفه، مهدی مشهدی، مهین تاج صفار، خلیل حاج صفوی، احسان قدیری، میثم غلامی، بیژن رضایی، علی اصغر حسنی راد (ماتادور)، امین سورانی، مهران اکار، مهران آقاجانی، سید علی سعادت، مجتبی موسوی، سعید فخری، علی عاقل، حسین عاقل ، شکیلا منفرد ، سامان رضایی.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.