فرخوان جمعی از فعالین سیاسی، مدنی و خانواده‌های دادخواه در مخالفت علنی با حجاب اجباری

۹۰ تن از فعالین سیاسی،‌ مدنی و خانواده‌های دادخواه در داخل کشور طی فراخوانی خطاب به مردم ایران خواستار مخالفت علنی با حجاب اجباری شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران،‌ در بخشی از فراخوان منتشر شده آمده است: ما به مردم عزیزی که سال‌ها در تظاهرات خشونت پرهیز و با دست خالی در خیابان‌ها به جنگی نابرابر با حکومت سرتاپا مسلح و خشن کشانده شده اند، اعلام می‌کنیم که “دفاع مشروع، حق مردم است”.

امضا کنندگان این فراخوان «آزادی در انتخاب پوشش و شادی عمومی» شهروندان را «اولین دستاورد ارزشمند “قیام مهسا” خوانده‌اند و از باورمندان به حجاب خواسته‌اند که «صف خود را از سرکوبگران جدا کنند، تا در ننگ و شرمساری حکومت شریک نشوند.»

اسامی تعدادی از امضاکنندگان این فراخوان عبارت‌است از: فاطمه سپهری، گیتی پورفاضل، هاشم خواستار، محمد نوری‌زاد، پوران ناظمی، عباس واحدیان شاهرودی، کمال جعفری یزدی، زرتشت احمدی راغب و رضا مهرگان.

متن کامل این فراخوان را در ادامه بخوانید:

«مردم شریف ایران

حماسه‌ای که در ماه‌های اخیر

با شعار “زن، زندگی، آزادی” آفریدید،

در تاریخ مبارزات ایرانیان بر ضد استبداد مذهبی و دیکتاتوری ماندگار و  سرنوشت ملت را بسوی آزادی و دموکراسی رهنمون گردید، این‌بار بجای هشدار به سران حکومت خودکامه‌ای که از دین ابزاری برای سرکوب آزادی ساخته است، شما ملت قهرمان ایران را مخاطب قرارداده و با شما هم‌پیمان می‌شویم که در حفظ و پاسداری از آزادی در انتخاب پوشش و شادی عمومی که با ایثار خون و جان و تحمل زندان و شکنجه و اعدام بدست آمده، و اولین دستاورد ارزشمند “قیام مهسا” است، تا رسیدن به آزادی و دموکراسی تا پای جان بکوشیم.

ما به مردم عزیزی که سال‌ها در تظاهرات خشونت پرهیز و با دست خالی در خیابان‌ها به جنگی نابرابر با حکومت سرتاپا مسلح و خشن کشانده شده اند، اعلام می‌کنیم که “دفاع مشروع، حق مردم است”، و همگی ما پس از کشتار آبان ۹۸ به یقین رسیدیم که باید با آمادگی لازم در دفاع آگاهانه از خود و هم میهنانمان در خیابان حضور داشته باشیم.

ما برای تحقق شعار “زن، زندگی، آزادی”، و رسیدن به جامعه ای آزاد و سالم و مرفه مبارزه خواهیم کرد، و در پاسخ به تهدیدات نیروهای سرکوبگر تاکید می‌کنیم که از صبح شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ در کنار بانوان ایرانی برای آزادی پوشش خواهیم بود، و پاسخ توهین به بانوان نیک سرشت ایرانی دفاع مشروع است، و عواقب آن به عهده رژیم می‌باشد.

ضمنا از باورمندان گرامی حجاب میخواهیم؛ صف خود را از سرکوبگران جدا کنند، تا در ننگ و شرمساری حکومت شریک نشوند.

زن، زندگی، آزادی»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.