ششمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

مهدی مسکین‌نواز زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از شش روز پیش در اعتراض به ممنوعیت تماس با خانواده، پرونده‌سازی برای خود و دختر نوجوانش و عدم دسترسی به وکیل انتخابی، دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه عسل مسکین‌نواز، دختر نوجوان مهدی مسکین‌نواز روز شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در شعبه ۳ دادسرای اطفال برگزار خواهد شد. همچنین جلسه رسیدگی به اتهامات این زندانی سیاسی بابت پرونده جدیدی که در ایام حبس برای او باز شده است روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار خواهد شد.

پیش از این در اسفند‌ماه سال گذشته جلسه رسیدگی به اتهامات این زندانی سیاسی برگزار شده بود که وی به‌علت عدم دسترسی به وکیل از حضور در دادگاه خودداری کرده و تا این لحظه نیز از حق تعیین وکیل مورد نظر خود محروم مانده است.

همچنین جلسه بازپرسی عسل مسکین‌نواز، دختر ۱۷ ساله این زندانی سیاسی، روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه در حالی برگزارش شد که بازپرس پرونده از قبول وکالت علی شریف‌زاده خودداری کرده است. عسل مسکین‌نواز در بهمن‌ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود ۱۰ روز با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت از زندان آزاد شد.

در مورد مهدی مسکین‌نواز گفتنی است که این فعال سیاسی در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ بازداشت مدتی بعد به اتهامات «اجتماع و تبانی»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۳ سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در فهرج کرمان و ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.