تایید حکم اعدام سه متهم ردیف اول پرونده خانه اصفهان در دیوان عالی کشور

دیوان عالی کشور با رد فرجام‌خواهی مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی، سه متهم ردیف اول پرونده خانه اصفهان، حکم اعدام آن‌ها را تایید کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دادگاه بدوی سید صالح میر هاشمی متهم ردیف اول را به دو فقره اعدام، مجید کاظمی شیخ شبانی متهم ردیف دوم را به یک فقره اعدام و ده سال حبس تعزیری و سعید یعقوبی کرد سفلی متهم ردیف سوم را به یک فقره اعدام و ده سال حبس تعزیری محکوم کرده بود، که حکم اعدام هر سه متهم در دیوان عالی کشور تایید شده است.

روز ۲۵ آبان‌ماه ‌۱۴۰۱، در میدان نگهبانی محله «خانه اصفهان»، سه عضو نیروی بسیج کشته شدند. نیروهای امنیتی با ادعای «اقدام تروریستی» بودن این واقعه، ۶ نفر را در این رابطه بازداشت کرد.

سه متهم ردیف اول این پرونده از زمان بازداشت تحت شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روحی ناچار به اعتراف علیه خود و دیگر متهمان پرونده شد و نهایتا صالح میرهاشمی، به «محاربه» از طریق کشیدن سلاح کمری، مجید کاظمی به «محاربه» از طریق کشیدن سلاح کلاشینکف، سعید یعقوبی به «محاربه» از طریق کشیدن اسلحه متهم شدند.

گفتنی است حکم اعدام این سه شهروند در حالی صادر و تایید شده است که هیچ‌گونه شواهد و مدارکی مبنی بر دست داشتن آنها در خصوص قتل سه بسیجی کشته شده وجود ندارد و قاضی پرونده تنها با استناد به اعترافات اجباری و تنها به‌دلیل حضور آنها در صحنه اعتراضات آن شب اقدام به صدور حکم کرده است.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.