پیام جمعی از زندانیان سیاسی خطاب به مجامع حقوق‌بشری برای پیگیری توقف چرخه خشونت توسط جمهوری اسلامی

جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۶ زندان اوین، طی پیامی از داخل زندان خطاب به مجامع حقوق‌بشری، از آنها خواسته‌اند تا با مکانیزم و ظرفیت‌های حقوقی توقف چرخه سرکوب ، خشونت و صدور احکام اعدام را در احکام قضایی جمهوری اسلامی پیگیری نمائید .

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، این زندانیان سیاسی در بخشی از پیام خود « هرگونه کشتار چه با گلوله و یا با طناب دار با هر نوع اتهامی چه قاچاق مواد و یا عقیدتی سیاسی برای انسان و انسانیت امروز حماقتی جنایت گونه و نقض حقوق بدیهی بشر» دانسته و انتخاب جمهوری اسلامی را به‌عنوان « رئیس نشست اجتماع حقوق بشر» مطرود اعلام کرده‌اند.

همچنین این زندانیان سیاسی در قسمت آخر پیام خود اعلام کرده‌اند که «با هرگونه خشونت و اعدام و کشتار نه تنها امروز بلکه در فردای جمهوری اسلامی نیز مخالفند و تنها آدم کشان را به عدالت خواهند سپرد.

متن کامل پیام زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین به همراه اسامی امضاکنندگان را می‌توانید در ادامه بخوانید:

« ملت شریف ایران

جمهوری اسلامی سالهاست تحت عناوینی چون قانون مجازات اسلامی و اجرای عدالت ، به حذف مخالفین و مجرمین در سایر جرائم متوسل شده است.

حذف و کشتاری که بدلیل مماشات و کوتاهی ما و شما رفته رفته بیشتر و بی‌رحمانه تر میشود و حکومت از تکرار آن واهمه نداشته و ندارد . غافل از اینکه هرچه تیغ این کشتار را تیزتر می‌کند،  بر حیات خود تیغ می‌کشد.

شرافتمندانه ، همه هم‌میهنان و آزادیخواهان و آزاد اندیشان آگاهیم که هرگونه کشتار چه با گلوله و یا با طناب دار با هر نوع اتهامی چه قاچاق مواد و یا عقیدتی سیاسی برای انسان و انسانیت امروز حماقتی جنایت گونه و نقض حقوق بدیهی بشر است و شوربختانه چنین حکومتی با چنین سوابقی به عنوان رئیس نشست اجتماع حقوق بشر انتخاب شده که نزد اعضایش نیز محکوم و مطرود بشمار می‌رود.

بنابر این ما امضاء کنندگان ذیل ، با همراهی شما هم‌میهنان از مجامع حقوق بشری می‌خواهیم با مکانیزم و ظرفیت‌های حقوقی توقف چرخه سرکوب ، خشونت و صدور احکام اعدام را در احکام قضایی جمهوری اسلامی پیگیری نمائید .

لازم بذکر است ما با هرگونه خشونت و اعدام و کشتار نه تنها امروز بلکه در فردای جمهوری اسلامی نیز مخالفیم و مخالف خواهیم ماند و تنها آدم کشان را به عدالت می‌سپاریم.

زندان اوین بند شش ۲/۳/۱۴۰۲

محمد نوری‌زاد،  زرتشت احمدی راغب ، شهریار بیات ، اسداله هادی ، محسن غیاثی ، سجاد ایمان نجات ، مهراب رحیمی ریگی ، یاور فتح الهی ، مهدی مسکین نواز»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.