حبس خانگی زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک

زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله‌ای که در جریان جنبش انقلابی مردم در شهر ایذه، به دست نیروهای امنیتی کشته شد، از روز یک‌شنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲، در حبس خانگی به‌سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران،‌ برخی منابع اعلام کرده‌اند که پس از کشته‌شدن پویا مولایی‌راد، پسرعموی خانم مولایی‌راد، منزل وی توسط نیروهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی محاصره شده و تمامی وسایل ارتباطی نیز از آن‌ها گرفته شده است.

به گفته برخی شاهدان حتی خیابان‌های مجاور منزل والدین کیان پیرفلک نیز به وسیله نیروهای امنیتی تحت کنترل است و از هرگونه فیلمبرداری ممانعت می‌شود.

روز یکشنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲، هم‌زمان با برگزاری مراسم تولد کیان پیرفلک در محل مزار وی، پویا مولایی‌راد، پسر عموی ماه‌منیر مولایی‌راد، ‌به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده و تاکنون پیکر او جهت برگزاری مراسم تدفین به خانواده تحویل نشده است.

گفتنی است پس از رخ دادن این قتل توسط نیروهای حکومتی، برخی رسانه‌های حکومتی با انتشار گزارش‌هایی  تلاش کردند تا پویا را مسئول کشته شدن یک مامور پلیس معرفی کرده و زینب مولایی‌راد را که از زمان کشته‌شدن فرزندش سکوت نکرده و همواره دادخواه خون وی بوده، مسئول ایجاد تنش در روز مراسم تولد فرزندش معرفی کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.