صدور حکم ۱۱سال حبس تعزیری برای مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، بابت پرونده‌ای که در ایام حبس برای وی باز شده است به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عناوین اتهامی که مهدی مسکین‌نواز بابت آنها محاکمه شده «تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور» و«تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است و در صورت تائید این حکم در دادگاه تجدید نظر، مجازات ۱۰ سال حبس برای وی قابل اجرا خواهد بود.

مهدی مسکین‌نواز در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ بازداشت و مدتی بعد به اتهامات «اجتماع و تبانی»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۳ سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در فهرج کرمان و ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی محکوم شد.

این زندانی سیاسی که تا کنون چندین بار به زندان‌های مختلف منتقل شده است، آخرین بار در فروردین‌ماه سال جاری به همراه چندین زندانی سیاسی و عقیدتی دیگر از زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است در راستای فشار بر آقای مسکین‌نواز، عسل مسکین‌نواز، دختر نوجوان وی نیز، چندی پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد. همچنین جلسه بازپرسی این دختر ۱۷ ساله روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه در حالی برگزار شد که بازپرس پرونده از قبول وکالت وکیل تعیینی وی خودداری کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.