تداوم بازداشت زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان‌جو، از کشته‌شدگان جنبش انقلابی ۱۴۰۱

زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان‌جو، از کشته‌شدگان جنبش انقلابی ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت حدود ۲۰ روز از زمان بازداشت کماکان در بند اطلاعات سپاه در زندان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱، زهرا سعیدیان‌جو توسط نیروهای اطلاعات سپاه در محل کارش در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

خانم سعیدیان‌جو که در شرایط روحی نامناسبی به‌سر می‌برد، طی تماسی که روز گذشته با مادر خود داشته است با صدای لرزان گفته است: «من در بازداشت اطلاعات سپاه هستم. مامان… من رو از دست اینا نجات بدید…»

علیرغم اینکه حکومت قصد دارد کشته‌شدن شهروندان ایذه از جمله میلاد سعیدیان‌جو در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ را به گردن تعدادی از شهروندان این شهر بیاندازد، خانواده میلاد طرح شکایتی علیه سپاه در بازپرسی ایذه مطرح کرده و طی آن عامل قتل این شهروندان را عوامل سپاه معرفی کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد بازداشت زهرا سعیدیان جو برای تحت فشار قرار دادن خانواده وی جهت انصراف از این شکایت صورت گرفته باشد.

گفتنی است زهرا سعیدیان‌جو به جرم دادخواهی خون برادرش از محل کار خود اخراج شده است. همچنین پیش از این زهرا به همراه برادر دیگرش امید، هم‌زمان با برگزاری مراسم تولد برادرشان بر مزار وی، همراه با ضرب و شتم بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.