صدور احکام سنگین حبس برای دو شهروند بهایی ساکن مشهد و سمنان

براساس حکمی که توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی صادر شده است، ساناز تفضلی شهروند بهایی ساکن مشهد به ۱۰سال و ۹ماه حبس تعزیری و شهدخت خانجانی، شهروند بهایی ساکن سمنان به ۱۶سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شهدخت خانجانی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سمنان به اتهام « تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور» به ۱۰سال حبس تعزیری، به اتهام «تبلیغ فرقه انحرافی و ضاله بهاییت» به ۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

همچنین براساس حکمی که توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی صادر شده است،‌ ساناز تفضلی به اتهام «تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت داخلی» به ۶ سال و ۶ ماه حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۳ سال و ۷ ماه حبس و به اتهام «فعالیت آموزشی یا تبلیغی انحرافی مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام در قالب فرقه، گروه، جمعیت یا مانند آن» به ۸ ماه حبس و در مجموع به ۱۰سال و ۹ماه حبس تعزیری محکوم شد.

او همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به ۱۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، ۲ سال منع عضویت و فعالیت در گروهها، احزاب و دسته جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ۲ سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.

گفتنی است خانم تفضلی در آذرماه سال گذشته و خانم خانجانی در خردادماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و هر دوی آنها پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.