گزارشی از وضعیت زرتشت احمدی‌راغب، پس از تبعید به زندان قزلحصار کرج

زرتشت احمدی‌راغب، زندانی سیاسی، که چندی پیش به همراه ۱۲ زندانی سیاسی دیگر از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج تبعید شده است، همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، زرتشت احمدی‌راغب که از حدود ۱۷ روز پیش به‌صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شده است، در سوییت انتظار اعدامی و در کنار کسانی که در صف اعدام هستند، نگهداری می‌شود.

همچنین این زندانی سیاسی از حق تماس و ملاقات با خانواده خود نیز محروم است.

زرتشت احمدی راغب که سابقه چندین بار بازداشت به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی دارد، یکی از امضاء‌کنندگان «بیانیه گذار از جمهوری اسلامی» است. این بیانیه روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۸ انتشار یافت و امضاکنندگان آن خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی ایران شده بودند.

این زندانی سیاسی که در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ از زندان آزاد شده بود، مجددا در اسفندماه همان سال پس از شرکت در تجمع اعتراضی مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و به زندان منتقل شد.

گفتنی است زرتشت احمدی‌راغب که پس از ۱۷ سال خدمت در آتش‌نشانی شهریار، به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی از کار اخراج شده است، در آخرین پرونده خود توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵سال و ۸ماه حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.