رضا محمدحسینی و سمانه نوروزمرادی، فعالین سیاسی مشروطه‌خواه، به ۳۵ سال حبس محکوم شدند

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، رضا محمدحسینی و سمانه نوروز‌مرادی، دو فعال سیاسی مشروطه‌خواه را در پرونده‌ای مشترک مجموعا به ۳۵سال و ۵ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، براساس حکمی که توسط شعبه ۲۸دادگاه انقلاب تهران صادر شده رضا محمدحسینی به اتهام «عضویت در گروه های مخالف نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران»، «تحصیل مال از طریق نامشروع» و «تمرد نسبت به مامورین در حین انجام وظیفه» به ۲۱سال و ۸ماه حبس محکوم شد.

همچنین سمانه نوروز‌مرادی به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام با هدف بر هم زدن امنیت کشور»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱۳سال و ۹ ماه حبس محکوم شده است.  

گفتنی است محبوبه رضایی، دیگر هم‌پرونده‌ای این دو فعال سیاسی نیز به ۲۶سال و ۵ماه حبس محکوم شده که خبر آن روز گذشته منتشر شد.

لازم به یاد‌آوری این سه فعال سیاسی مشروطه‌خواه که پیش از این نیز سابقه چندین بار بازداشت و تحمل حبس دارند، در بهار سال جاری بازداشت و تا کنون در زندان نگهداری می‌شوند.   

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.