اقدام به خودکشی زهر سرو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲، زهره سرو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتش از طریق بلعیدن قرص اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، زهره سرو پس از اقدام به خودکشی به بیمارستان لقمان منتقل و پس از ساعاتی مجددا به زندان بازگردانده شد.

زهره سرو که از تاریخ دوم آذرماه در اعتراض به «تداوم پرونده‌سازی، جلوگیری از آزادی مشروط یا مرخصی و محرومیت از حق درمان»، دست به اعتصاب غذا زده و همچنان در اعتصاب به‌سر می‌برد، پیش از این نیز دو بار به‌دلیل وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان منتقل شده بود.

این زندانی سیاسی دچار پارگی رباط صلیبی و مینیسک پای راست شده است و بنابر تشخیص پزشک متخصص نیاز به جراحی دارد، اما به‌دلیل کارشکنی مسئولان قضایی از دریافت مرخصی درمانی محروم است.

گفتنی است زهره سرو در مهرماه ۱۴۰۰، درحالی‌که پس از گذراندن دو سال و نیم حبس، تنها ۴۵ روز از آزادی وی گذشته بود، مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او نهایتا در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» به ۷سال حبس تعزیری محکوم شد و هم‌اکنون در حال گذران دوران محکومیت خود در زندان اوین است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.