محرومیت از تماس شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از روز چهارشنبه ۶دی‌ماه ۱۴۰۲، از تماس با خانواده خود محرومیت شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز جاری در هنگام بازدید قاضی ایمان افشاری از بند زنان زندان اوین، جمعی از زندانیان اقدام به سردادن شعار کردند که در پی این اقدام قاضی افشاری دستور تبعید شکیلا منفرد و تعدادی دیگر از زندانیان به سیستان و بلوچستان را صادر کرد.

شکیلا منفرد که به ۶سال حبس تعزیری محکوم شده و در حال گذراندن دوران حبس خود است، پیش از این با پرونده‌سازی‌های مختلف در ایام حبس مواجه شده،‌ به طوری‌که در یک مورد دوران ۵ساله حبس تعلیقی مربوطه به پرونده قبلی وی به ایام حبس ۶ساله اضافه شده و در مجموع به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

او همچنین بابت پرونده دیگری که آن نیز در ایام حبس برای او باز شده است به ۲سال و ۸ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

همچنین براساس حکمی که به تازگی توسط دادگاه انقلاب صادر شده است، شکیلا منفرد به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است شکیلا منفرد که به بیماری گوارشی در ناحیه کیسه‌صفرا مبتلا بود، تا مدت‌ها از دریافت خدمات درمانی محروم و در اعتراض به این محرومیت دست به اعتصاب غذا زده بود. او نهایتا در مردادماه سال جاری جهت انجام جراحی کیسه‌صفرا، با تودیع وثیقه به مرخصی درمانی اعزام و پس از ۲۰ روز علیرغم نیاز به رسیدگی پزشکی پس از عمل جراحی، در پی عدم تمدید مرخصی به زندان اوین بازگشت

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.