صدور حکم ۱۸سال حبس و ۷۴ضربه شلاق برای منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی

منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی و پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط دادگاه انقلاب کرج، مجموعا به ۱۸سال حبس تعزیری و ۷۴ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، براساس حکمی که توسط دادگاه انقلاب کرج صادر شده است،‌ منوچهر بختیاری بابت پرونده‌ای که در ایام حبس برای او گشوده شده است به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور و تشکیل و اداره گروه در بستر فضای مجازی با هدف برهم زدن امنیت کشور» به ۱۰سال حبس تعزیری، به اتهام «همکاری با گروه های مخالف نظام به ۵سال حبس تعزیری، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویش اذهان عمومی» به ۲سال حبس تعزیری و به اتهام «نشر اکاذیب» به ۱سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

منوچهر بختیاری که در اردیبهشت ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است، هم‌اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت ۶ساله خود در زندان قزوین است.

گفتنی است پویا بختیاری، فرزند منوچهر بختیاری در جریان اعتراضات آبان۹۸ به ضرب گلوله نیروهای سرکوب‌گر جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد. پس از کشته‌شدن پویا اعضای خانواده و اقوام وی به جرم دادخواهی خون فرزندشان تحت فشار شدید نهادهای امنیتی قرار گرفته و بارها بازداشت شدند. ناهید شیرپیشه، مادر پویا نیز در تیرماه ۱۴۰۱ بازداشت و اکنون در حال گذران دوران ۵سال محکومیت خود در زندان است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.