یک زندانی سیاسی به دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد

شعبه‌ یک دادگاه انقلاب ارومیه یک زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه را به دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسن پیغامی، زندانی سیاسی، روز دوشنبه ۲۹ شهریورماه از سوی شعبه‌ یک دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی چابک به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.

حسن پیغامی در روز جمعه ۱۵ مردادماه، به همراه فرزندش، فرهاد پیغامی، توسط نیروهای اداره‌ اطلاعات شهر ارومیه دستگیر و به بازداشتگاه امنیتی شهر ارومیه منتقل شد. این شهروندان پس از ۱۲ روز بازجویی و شکنجه در روز چهارشنبه ۲۷ مردادماه، به زندان ارومیه انتقال یافتند.

فرزند این زندانی سیاسی پس از سه هفته با تودیع وثیقه سیصد میلیون تومانی موقتا آزاد شد.

شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یک منبع مطلع درباره نحوه بازداشت این شهروندان گزارش کرد: “روز جمعه ۱۵ مردادماه نیروهای لباس‌شخصی حفاظت اطلاعات سپاه ارومیه خودروی یک دانشجو به نام فرهاد پیغامی، دانشجوی کُرد رشته معماری دانشگاه ارومیه را در یکی از خیابان‌های شهر ارومیه مورد تعقیب و گریز قرار داده و در داخل خیابان برای توقف این خودرو اقدام به شلیک ده‌ها گلوله به سمت وی کردند. بعد از توقف خودرو این نیروها او را بازداشت و بعد به منزل پدری‌اش مراجعه کرده و ضمن تفتیش و ضبط تعدادی از وسایل شخصی این دانشجوی کُرد، پدر وی حسن پیغامی را نیز بازداشت کردند.”

حسن پیغامی، پیشتر در سال ۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیتی ملی بازداشت شده و از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به دو سال حبس توام با تبعید به زندان تبریز محکوم گشته بود. وی دو سال حبس خود را در زندان‌های ارومیه و تبریز سپری کرده است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.