شناسایی ۴۴۰ کودک کار در استان کرمانشاه

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از شناسایی ۴۴۰ کودک کار تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، مرتضی کوهی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، گفت: تاکنون در استان کرمانشاه ۴۴۰ کودک کار شناسایی شده و در راستای ساماندهی آنها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

کوهی با بیان اینکه در بحث کودکان کار فرهنگ سازی در جامعه حرف اول را می زند، گفت: ایجاد زیرساخت های لازم حمایتی ومالی، آموزشی، قانونی و استفاده از ظرفیت دستگاه های مسئول دررابطه با کودکان کار می تواند در کاهش مشکلات آنها مؤثر باشد.

وی یکی از دغدغه های خانواده های کودکان کار را اشتغال آنها عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی، خیرین و همچنین کمک به درمان و دارو می تواند موجب خدمات رسانی بهتر به کودکان کار و خانواده های آنها شود.

این در حالی است که، به استناد گزارش های قبلی تارنگار حقوق بشر در ایران، امید قادری در خصوص وضعیت کودکان کار در کرمانشاه اظهار داشته بود: کودکانی که در خیابان‌ها برای امرار معاش کار می‌کنند ممکن است که صرفاً کودک کار باشند و یا بی‌سرپرست، بدسرپرست و رها‌شده در خیابان باشند. وی تعداد کودکان کار در استان کرمانشاه را ۶۰۰ تا ۷۰۰ کودک عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۰۰ نفر شناسایی شده البته تعداد کودکان کار در استان و کشور به دلیل ماهیت این کار دقیق نیست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.