عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و تهدید جانی سه زندانی سیاسی زن در زندان قرچک ورامین

زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی و فروغ تقی پور سه زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین، از سوی زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد آزار و اذیت و تهدید جانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته زهرا صفایی، پرستو معینی و فروغ تقی پور، سه زندانی سیاسی، که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در کنار زندانیان جرائم عادی نگهداری می‌شوند، مورد حمله و فحاشی از سوی دو زندانی جرائم عادی قرار گرفته‌اند و نیز تهدید شده‌اند که مورد ضرب و شتم قرار خواهند گرفت.

زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی و فروع تقی پور در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل و اواخر فروردین ۹۹ از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

زهرا صفایی در تیرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد. او در تاریخ  ۵ مردادماه پس از حضور در دادسرای اوین با افزایش میزان وثیقه به مبلغ سه میلیارد تومان مجددا بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

زهرا صفایی طی سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ زندانی سیاسی بود. وی یک بار دیگر در سال ۱۳۸۵ بازداشت و در سال ۱۳۸۸ به زندان قزوین تبعید شد. پدر زهرا صفایی یکی از بازاریان سرشناس تهران بود که در سال ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق اعدام شد.

این سه زندانی سیاسی پیش از این نیز در چندین مورد از سوی زندانیان جرائم عادی مورد تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند اما مسئولان زندان تا کنون به درخواست آنها مبنی بر انتقال به بند زندانیان سیاسی ترتیب اثر نداده‌اند.

گفتنی است تهدید جانی زندانیان سیاسی از سوی زندانیان جرائم عادی پیش از این نیز سابقه داشته است. ازجمله علیرضا شیرمحمدی که به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام»، به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در زندان فشافویه، بدست دو نفر از زندانیان عمومی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.