آموزش بین الملل خواهان آزادی اسماعیل عبدی شد

سایت رسمی آموزش بین الملل در صفحه اول خود گزارشی در مورد حکم شش سال زندان برای اسماعیل عبدی همراه با عکسی از او درج کرده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشردر ایران، در این گزارش ضمن اشاره به آغاز کوشش‌های تازه برای آزادی عبدی، آمده است که آموزش بین الملل یک بار دیگر خواهان آزادی بدون قید شرط عبدی است.
ترجمه این گزارش را در زیر می‌خوانید:
خشم اتحادیه‌های کارگری از حکم ۶ سال حبس اسماعیل عبدی
کوشش‌های تازه‌ای برای آزادی اسماعیل عبدی بعد ازآنکه دادگاه انقلاب در ۲۲ فوریه این معلم و فعال سندیکایی را با ادعای ارتکاب جرایم مربوط به فعالیت اتحادیه‌ای محکوم کرد، در جریان است. حکم دادگاه علیه این رهبر کانون صنفی معلمان ایران (تهران) بعد از آن صادر می‌شود که ایشان در راه سفر به ارمنستان برای اخذ ویزای کانادا دستگیر شد. عبدی قصد داشت برای شرکت در کنگره جهانی آموزش بین الملل در شهر اوتاوا به کانادا مسافرت کند.
عبدی که از هنگام بازداشت در حبس به سر می‌برد به «تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن نظم عمومی» و» تبلیغ علیه نظام» متهم شده است. همکاران او می‌گویند که این اتهامات به دلیل فعالیت‌های مشروع سندیکایی و داشتن نقش رهبری، به او نسبت داد شده است.
آموزش بین الملل یک بار دیگر آزادی فوری و بدون قید شرط عبدی را در خواست می‌کند.

دبیر کل آموزش بین الملل، آقای فرد وان لیوون در نامه‌ای که برای حسن روحانی رئیس جمهور ایران ارسال شد، اعلام کرد که: بازداشت عبدی» بیانگرنقض بسیاری از میثاق‌های بین المللی در مورد حقوق بشر ازجمله میثاق‌هایی است که از آزادی بیان و تشکل حمایت می‌کند».
کوشش‌های قبلی برای آزادی عبدی، از جمله کارزار نامه نگاری و به همراه آن طومار «لیبر استارت» که به کمک آموزش بین الملل صورت گرفت و ۱۲۰۰۰ نفر آن را امضا کردند (توسط دولت ایران) نادیده گرفته شد.
بعد از ضبط پاسپورت عبدی در مرز ارمنستان، به او دستور داده شد که به تهران باز گردد و خود را به دادستانی معرفی کند. در روز ۲۷ ژوئن ۲۰۱۵ عبدی در حالی که ۷۰ نفر از یارانش او را همراهی می‌کردند خود را به دادستانی تهران معرفی کرد و‌‌ همان جا دستگیر شد.

Post source : حقوق معلم و کارگر

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.