نامه سعید حسین زاده: دست به اعتصاب غذای خشک خواهم زد

سعید حسین زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، با انتشار نامه‌ای اعلام کرد در صورت ادامه ممانعت مسئولین قضایی از اعزام وی به مرخصی درمانی وارد اعتصاب خشک می شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران،  سعید حسین زاده، فعال مدنی که به دلیل موافقت نشدن با درخواست عدم تحمل کیفر باوجود دستور پزشکی قانونی و عدم رسیدگی درمانی مناسب در نهمین روز از اعتصاب غذا قرار دارد، به دستور پزشک معالج و باتوجه به شرایط نامساعد جسمانی مجبور به قطع  مصرف دارو هایش شده است.

متن نامه این فعال مدنی که نسخه ایی از آن در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، به شرح زیر می باشد:

«به اطلاع می‌رسانم در صوتی که طی روزهای آینده به خواسته قانونی اینجانب یعنی اعزام به مرخصی درمانی یا اجرایی شدن عدم تحمل کیفر یا توقف و تعلیق مجازات بر اساس ماده ۵۰۲ قانون دادرسی عمل نشود، وارد اعتصاب خشک می‌شوم و مصرف آب را نیز قطع می‌کنم. توجه شود در حال حاضر به دستور پزشک معالج و مشکلات گوارشی و خطر ازکارافتادن کلیه ناچار شده‌ام مصرف دارو‌هایم را قطع کنم. مسئولیت هر اتفاقی که برایم بیافتد متوجه تمام مسئولین مربوطه خواهد بوید. به عوامل مستقر دربند ۲ الف سپاه که بدون هیچ گونه تعریف قانونی اقدام به دستگیری اینجانب، بازجویی و تفتیش عقاید و پرونده‌سازی کرده بودند، در حال حاضر قدرت و اختیار قانونی ندارند که جلوی آزادی اینجانب را بگیرند. خاطرنشان می‌کنم که تا قبل از دستگیری اطلاع نداشتم که فعالیت‌های خیر و حمایت از کودکان کار در نظام جمهوری اسلامی جرم محسوب می‌شود و به شیوه‌های ذکرشده و با چندین سال حبس پاسخ داده می‌شود. اضافه می‌کنم در روز نهم اعتصاب طی چکاپ انجام‌شده با ۶ کیلوگرم کاهش وزن، افت فشار، تنگی نفس و تپش قلب مواجه شدم.»

لازم به ذکر است، مسئولین زندان به خانواده سعید حسین‌زاده اعلام کرده‌اند که علیرغم موافقت دادستانی و تأیید عدم تحمل کیفر از سوی پزشکی قانونی و بیمارستان امام خمینی، «ضابط» با مرخصی درمانی مخالفت کرده است. این زندانی سیاسی در پی تعلل در آزادی و مخالفت با مرخصی درمانی، در اعتراض به عدم رسیدگی‌های پزشکی از روز جمعه ۳۰ بهمن‌ماه مجدداً اقدام به اعتصاب غذا می‌کند.

پیش‌تر روز دوشنبه ۲۶ بهمن‌ماه، سعید حسین‌زاده به بیمارستان «امام خمینی» اعزام و با معاینهٔ پزشکان، عدم تحمل کیفر از سوی بیمارستان تائید شد. پزشکان بیمارستان «امام خمینی» اعلام کرده‌اند که رماتیسم مفصلی به قلب او سرایت کرده و نیاز به معالجه دارد و شرایط حبس برای وضعیت وی مناسب نیست. این در حالی است که مسئولین تاکنون هیچ‌گونه اقدامی جهت آزادی وی انجام نداده‌اند و این فعال مدنی همچنان در زندان اوین محبوس می‌باشد.

لازم به توضیح است که سعید حسین‌زاده در بند ۲ الف، دچار مسمومیت و عفونت بدنی شد که عدم توجه مسئولین به این امر، باعث تشدید این عفونت شده است. در این راستا بخش دوم ماده ۲۲کنوانسیون حقوق زندانیان می‌افزاید: «زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به مؤسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورداشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش‌دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد».

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.