کاهش سن زنان سرپرست خانوار تهرانی به ۳۵ سال

مدیر ستادتوانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران گفت: زمانی که کار خود را آغاز کردیم، میانگین سن زنان سرپرست خانوار تهرانی ۵۰ سال بود اما اکنون به ۳۵ تا ۴۰ رسیده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرنگار پانا، فهیمه پیروزفر در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که امروز با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران و شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، افزود: در حال حاضر آمار زنان سرپرست خانوار به علت جدایی از همسر افزایش یافته اما آمار زنان سرپرست خانوار ناشی از فوت همسر، کاهش یافته است و با توجه به کاهش میانگین سن زنان سرپرست خانوار، تلاش کرده‌ایم که تا حد امکان مهدکودک‌هایی در مراکز مهارت‌آفرینی کوثر دایر کنیم و از ظرفیت سرای محلات بهره ببریم.

وی تاکید کرد: لازم است با عزم ملی و توان‌افزایی به وضعیت زنان سرپرست خانوار رسیدگی کنیم هرچقدر جامعه امن‌تر و مهارت اجتماعی و شغلی زنان سرپرست خانوار بیشتر باشد، آنان می‌توانند برای خود و جامعه‌شان افراد مفیدتری باشند.

مدیر ستادتوانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به تشکیل اتاق فکر با حضور فرزندان زنان سرپرست خانوار، گفت: با توجه به آنکه نفر اول رشته نفت دانشگاه صنعتی‌شریف یکی از فرزندان زنان سرپرست خانوار بود و در میان این فرزندان، نخبگانی از دانشگاه‌های مختلف از جمله علم و صنعت و تهران حضور دارند، اتاق فکری تشکیل داده‌ایم. علاوه بر آن با توجه به توانایی‌های فرزندان زنان سرپرست خانوار برخی از آنها به ترجمه متون تخصصی روی آورده‌اند و قصد داریم مدرسه مترجمان را راه‌اندازی کنیم.

پیروزفر با اشاره به مشارکت فرزندان زنان سرپرست خانوار در برپایی هشتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، گفت: ۲۰ نفر از آنها در این کار مشارکت داشتند که هشت نفر در ساخت غرفه‌ها شرکت کردند.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در نمایشگاه زنان و تولید ملی، تولیدکنندگان ایرانی پوشاک گرد هم آمده‌اند و امیدواریم که شبکه پوشاک پایدار بماند و وسعت یابد.

پیروزفر تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار موضوع مهمی است تا زمانی که نتوانیم در سطح ملی و با زیرساخت‌های اطلاعاتی این موضوع را به طور کامل پوشش دهیم، نمی‌توانیم خود را صددرصد موفق بدانیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.