کارگران تعدیل شده کاشی ایرانا تجمع کردند

صبح امروز (شانزدهم اسفندماه)شماری از کارگران تعدیل شده کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا در واکنش به اخراجشان در محوطه کارخانه دست به تجمع زدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، یکی از کارگران معترض در تشریح جزئیات اخراجشان گفت: ما ۱۳۰ کارگر اخراجی کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا هستیم که کارفرما از ابتدای اسفند از ورودمان به کارخانه جلوگیری کرده است.

از قرار معلوم تعدیل کارگران مورد نظر با پیشنهاد مکتوبی که اواخر ماه گذشته از سوی انجمن صنفی کاشی و سرامیک در مورد تعلیق سه ماهه خطوط تولید کارخانجات کاشی و سرامیک کشور صورت گرفته مرتبط است

کارگر تعدیل شده کاشی ایرانا افزود: ظاهرا مدیریت این واحد تولیدی به فاصله دو روز از انتشار این نامه از تمدید قرار داد خاتمه یافته کارگران موقت شاغل در کاشی ایرانا خودداری کرده و این در حالی است که میان تعدیل شدگان کارگرانی با سابقه کار در محیط سخت و زیان آور هستند.

وی اضافه کرد: جمعا حدود ۱۸۰ کارگر قراردادی در کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا هستیم که سابقه کاری آنها تا نزدیک به ۱۹ سال هم می رسد و از این میان در حال حاضر قرارداد کاری  ۱۳۰ نفر از ابتدای ماه جاری دیگر تمدید نشده است.

او ادامه بابیان اینکه قرارداد ۵۰ کارگرباقی مانده تا پایان فروردین ماه خاتمه خواهد یافت، گفت: در حال حاضر باقیمانده کارگران نیز نگرانند که مبادا در راستای پیشنهاد مطرح شده از سوی انجمن صنفی کارخانه‌های کاشی و سرامیک قراردادکاری آنها نیز دیگر تمدید نشود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.