۲۸ نفر از کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان در ۸ ماه گذشته حقوقی نگرفته اند

تعدادی از کارگزاران روستایی شرکت مخابرات خوزستانی در تماس تلفنی به این پایگاه خبری اعلام کردند که ۲۸ نفر از آنها در ۸ ماه گذشته حقوق و مزایایی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رهیاب، تعدادی از کارگزاران روستایی شرکت مخابرات خوزستانی اعلام کردند که ۲۸ نفر از آن‌ها در ۸ ماه گذشته حقوق و مزایایی دریافت نکرده‌اند.

یکی از این کارگزاران گفت: کارگزاران روستایی از سال ۸۸ با مشکل مواجه بودند و بعد از پیگیری‌های مستمر، مصوب شد که کارگزارانی که قبل از سال ۸۸ مشغول به کار شده‌اند به استخدام دولت درآیند و خوشبختانه دولت با اجرای این مصوبه مشکل آن‌ها را رفع کرد.

وی افزود: اما مشکل اصلی اکنون دامن گیر ۲۸ نفر از کارگزارانی شده که بعد از سال ۸۸ فعالیت خودشان را آغاز کرده‌اند و در ۸ ماه گذشته یک ریال از حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. دولت معتقد است که چون مخابرات از سال ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده است، این افراد باید قرارداد خود را با پیمانکار منعقد کنند و دولت در این باره تعهدی ندارد.

این کارگزار مخابرات روستایی خوزستان عنوان می‌کند: قرار بوده که این ۲۸ نفر با مخابرات قرارداد منعقد کنند اما متأسفانه تاکنون این کار انجام نشده و ما بلاتکلیف هستیم.

مدیرعامل مخابرات خوزستان تصریح می‌کند: امیدوار هستیم پیگیری‌های ما قبل از آغاز سال نو ثمر بدهد و بتوانیم مقداری از حقوق این کارگزاران را تحویل دهیم تا کمی از مشکلاتشان کاسته شود.

جمعی از کارگزاران مخابرات روستایی سراسر کشور اردیبهشت امسال با تجمع مقابل ساختمان وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات خواستار اجرای قانون مجلس درباره پرداخت حق بیمه خود از دیماه سال ۱۳۸۸ تاکنون و همچنین انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت مخابرات شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.