افزایش «۱۵ برابری» ریزگردها در خوزستان، هشدار در ایلام

اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان می‌گوید در ساعات پایانی روز سه‌شنبه ۲۵ اسفندماه، شدت ریزگردها در آن استان به ۱۵ برابر حد مجاز رسیده و روند آلودگی هوا رو به افزایش است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رادیو فردا، میزان ریزگردها در ساعات پایانی روز سه‌شنبه در اهواز، مرکز استان خوزستان ۲۳۶۸، در آبادان ۱۶۳۱، در دزفول ۱۶۳۹ و در شوشتر ۱۷۷۰ میکروگرم در مترمکعب گزارش شده‌است.

استاندارد در نظر گرفته‌شده برای آلودگی هوا، افزایش ریزگردها به بیش از ۱۵۰ میکروگرم در هر مترمکعب است.

بر اساس آنچه کارگروهی در استان خوزستان تعریف کرده، اگر ریزگردها به دو هزار میکروگرم بر مترمکعب برسند مدارس مقطع ابتدایی، اگر به سه هزار میکروگرم بر مترمکعب برسد تمام مراکز آموزشی و اگر به بالای سه هزار میکروگرم بر مترمکعب برسد، تمام مراکز آموزشی و دستگاه‌های دولتی تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا توده جدید گرد و غبار از عصر سه‌شنبه وارد خوزستان شده و روند آلودگی هوا نیز رو به افزایش است.

به گفته اداره کل حفاظت از محیط زیست استان ایلام، وضعیت هوای نقاط مختلف این استان نیز، به دلیل تداوم استقرار توده گردوغبار، مانند روز سه‌شنبه در شرایط هشدار قرار دارد.

طی ساعت‌های گذشته گزارش‌های مختلفی از افزایش آلودگی هوا در دیگر نقاط ایران نیز منتشر شده است؛ از جمله کرمانشاه که در سال رو به پایان، برای «سی و چهارمین بار» در وضع هوای ناسالم قرار گرفته‌است.

استان‌های ایران طی سال‌های اخیر با بحران شدید گردوغبار و ریزگردها مواجه بوده‌اند؛ بحرانی که در موارد مختلفی به تعطیلی مدارس و مراکز دولتی و نیز اعتراض‌هایی انجامیده است.

افزایش ریزگردها گاه به مصدومیت و درگذشت شهروندان منجر شده‌است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.