گزارشی از افزایش احکام زندانیان سیاسی زندان ارومیه

از سال ۹۰ تاکنون در زندان ارومیه درمجموع هفت زندانی مجموعاً ۱۱ سال افزایش حکم در زندان دریافت کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، از سال ۹۰ افزایش حکم در زندان و تشکیل پرونده در زندان ارومیه «باب شده است» و برای سه نفر به اسامی علی احمد سلیمان، مصطفی علی احمد و قادر محمد زاده در بهار ۹۰ به اتهام تبلیغ علیه نظام در زندان هرکدام به سه ماه حبس محکوم شده‌اند.

در سال ۹۲ دو تن دیگر به نام‌های علی احمد سلیمان به یک سال زندان و امید رحمانی به سه ماه زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام در زندان محکوم شده‌اند.

در سال ۹۴ نیز علیرضا رسولی به ۳ سال زندان به همان اتهامات ذکرشده در بالا محکوم‌شده است. وی از سال ۹۲ تا ۹۳ در زندان ارومیه نگهداری می‌شد و بعداً به زندان مهاباد منتقل شد.

در همین سال یوسف کاکه ممی به پنج سال حبس در زندان به همان اتهام قبلی یعنی عضویت در پژاک محکوم شد.

آقای کاکه ممی که در سال ۱۳۸۶، بازداشت و به اتهام ارتباط و همکاری با پژاک، به ۹ سال زندان محکوم‌شده بود هم‌اینک دربند ۱۲ زندان ارومیه مشغول گذراندن حبس است. او به دلیل نامه‌نگاری به احمد شهید به پنج سال حبس دیگر محکوم شد.

درواقع پرونده مفتوح جدید علیه او و مستندات استفاده‌شده برعلیه این زندانی مکاتبات وی با گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران بود با این حال حکم نهایی او با عنوان دوباره “عضویت در پژاک” ذکرشده است. عفو بین‌الملل اخیراً در بیانیه‌ای نگرانی خود را نسبت به وضعیت و محکومیت این زندانی ابراز کرده و خواستار توقف این حکم شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.