پایان مرخصی های نوروزی؛ زندانیان سیاسی به زندان بازگشتند

تعدادی از زندانیان سیاسی، روز یکشنبه ۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۵، با اتمام مدت‌زمان مرخصی نوروزی به زندان بازگشتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسعود سید طالبی، امیر گلستانی، پیمان عارفی و عبدالاحد جلیل زاده که از تاریخ ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ به مرخصی نوروزی اعزام‌شده بودند، جهت گذراندن باقیمانده دوران محکومیت خود روانه زندان شدند.

گفتنی است که با پایان مرخصی‌های نوروزی، روز یکشنبه ۱۵ فروردین‌ماه، تعداد دیگری از زندانیان سیاسی نیز خود را به زندان معرفی کردند.

مسعود سید طالبی، از سوی دادگاه انقلاب تهران به بیش از ۲۰ سال حبس محکوم‌شده است. وی در مهرماه ۱۳۹۲ توسط اطلاعات سپاه پاسداران در جریان برخورد با شهروندان فعال در فیس‌بوک، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

امیر گلستانی، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با احتساب مجموع اتهامات به بیست سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شد. سپس شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر در فروردین‌ماه سال جاری با اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع جرائم گلستانی را به هفت سال و نه ماه حبس محکوم کرد. پس از قطعی شدن حکم، وی از بند ۳۵۰ به بند هشت اوین منتقل شد.

پیمان عارفی اردیبهشت ماه سال ۸۸ بازداشت شد و در دادگاه به اتهام هواداری از «انجمن پادشاهی» مورد محاکمه قرارگرفته و ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدیدنظر به ۱۵ سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شد. وی در روز شنبه هفتم آذر ماه ۱۳۹۴، از بند هفت زندان اوین به سالن دوازده زندان رجایی شهر و محل نگهداری زندانیان سیاسی-عقیدتی منتقل شد.

عبدالاحدجلیلزاده‬ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به اتهام توهین به مقدسات، دخالت در امور پزشکی و کسب مال نامشروع محاکمه و به بند ۸ اوین منتقل‌شده بود. وی در تاریخ ۱ دی ماه ۱۳۹۴ به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت. آقای جلیل زاده از مربیان عرفان حلقه در شهر تهران می‌باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.