پلمب یک کتابفروشی ترنجستان سروش به دلیل فروش جعبه کادو و کتاب با طرح قلب

بنا به گفته مدیر ترنجستان سروش قرار است از فردا، ۱۸ فروردین‌ماه، ترنجستان سروش از سوی پلیس اماکن پلمپ شود. بیست و پنجم بهمن‌ماه سال گذشته پلیس اماکن به فروشگاه ترنجستان سروش که محلی برای عرضه کتاب است، گفته است که کتاب‌های شما عکس قلب دارد و مبلغ روز ولنتاین است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، سعید مکرمی، مدیر ترنجستان سروش، با اشاره به اتفاقات رخ‌داده منجر به پلمپ این فروشگاه گفت: “در سال‌های گذشته بحث فرهنگ ضعیف‌ترین و مظلوم‌ترین بخش‌های کشور بود به‌طوری‌که در این میان بسیاری از کتاب‌فروشان و ناشران متضرر شدند”.

وی ادامه داد: “در بیست و پنجم بهمن‌ماه سال گذشته پلیس اماکن به فروشگاه ترنجستان سروش که محلی برای عرضه کتاب است، گفته است که کتاب‌های شما عکس قلب دارد و مبلغ روز ولنتاین است. ما برای آنها توضیح دادیم که این کتاب‌ها در موضوعات خانواده و سبک زندگی ایرانی نوشته شده‌اند و ناشران برای این منظور از المان‌های مختلفی برای طراحی جلد کتاب‌هایشان استفاده می‌کنند که این مورد نیز یکی از آنهاست”.

مکرمی به تلاش‌های این فروشگاه برای رفع سوءتفاهم‌ها اشاره کرد و یادآور شد: “بعدازاینکه اخطار پلمپ را نوشتند، ما از طریق اتحادیه نارشان و کتاب‌فروشان پیگیری کردیم و نامه‌ای به اتاق اصناف نوشتیم و آنها نیز براساس توضیحات ما در نامه، نامه دیگری به پلیس اماکن نوشت، اما آنها بازهم قانع نشدند و بر پلمپ فروشگاه اصرار کردند. حتی در این ماجرا مدیرعامل وقت، مهدی فضائلی نیز حاضر بود و توضیحاتی را ارائه داد که متأسفانه موردقبول واقع نشد”.

به گفته مکرمی، بنا بر اعلام رسمی پلیس اماکن قرار است از فردا، چهارشنبه ۱۸ فروردین‌ماه، این پلمپ انجام شود. هنوز مدت‌زمان پلمپ را نمی‌دانیم، این در حالی است که در همین خیابان انقلاب بسیاری از کتاب‌های غیرقانونی یا کتاب‌هایی که مبلغ فرهنگ غرب هستند، توزیع می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.