بیانیه عفو بین الملل درباره اعدام قریب الوقوع رشید کوهی

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از آمار اعدام در ایران، خواستار توقف حکم اعدام  یک زندانی به نام رشید کوهی شد که قرار معلوم روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه در رشت انجام شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد رشید کوهی، ۳۶ ساله ،متهم مواد مخدر، قرار است روز شنبه ۲۱ فرودین ماه اعدام شود و روز گذشته به خانواده رشید کوهی اطلاع داده‌شده است که به زندان لاکان رشت برای آخرین ملاقات مراجعه کنند.

سازمان عفو بین‌الملل در ادامه می‌افزاید: اعدام قریب‌الوقوع رشید کوهی بعد از چند روز که ایران دومین کشور دارای آمار بالای اعدام در گزارش سالانه عفو بین‌الملل در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، بیانگر آن است که مقامات ایران تصمیم دارند روند اعدام‌ها در ایران را به همین منوال ادامه دهند.

رشید کوهی، در شهریور سال ۱۳۹۰، به دلیل حمل ۸۰۰ گرم ماده «شیشه»، در دادگاه انقلاب رودبار به اعدام محکوم گردید. این زندانی از حق داشتن وکیل در زمان باز‌جویی محروم بوده و تنها روز دادگاه برای اولین بار وکیل تسخیری‌اش را ملاقات می‌کند.

لازم به ذکر است که وی حق اعتراض و تجدیدنظر در این حکم را نیز نداشته است.

سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه در تازه‌ترین گزارش سالانه خود اعلام کرده است که ایران در سال گذشته میلادی، ۹۷۷ نفر را اعدام کرده است. این در حالی است در سال ۲۰۱۴ تعداد اعدام‌ها در ایران ۷۴۳ نفر بود.

Related posts

1 Comment

  1. Pingback: رشید کوهی اعدام شد | حقوق بشر در ایران

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.