محدودیت ارسال بسته های پستی به زندان

خانواده های تعدادی از زندانیان محبوس در زندان اوین از اعمال محدودیت در ارسال بسته های پستی به زندان در مراجعه به دفاتر مختلف پستی خبر می دهند.

خبرگزاری تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، خانواده‌ی زندانیان محبوس در زندان اوین، طی مراجعت‌های جداگانه به ادارات پست تهران جهت فرستادن بسته‌ی پستی برای زندانیان از مسئولان پست شنیده‌اند که طی بخش نامه‌ی جدیدی حق ندارند هیچ بسته‌ای را از فرستنده با مقصد زندان تحویل بگیرند.

یکی از این خانواده ها گفت: “در یک اداره پست به او گفته شده است فقط در حد فرستادن یک یا چند برگه‌ی کاغذ به زندان (نامه)، می‌توانید پست کنید”.

این در حالی‌ست که تا پیش از این، چنین امکانی فراهم بود و مسئولان زندان در صورت «مشکل دار نبودن بسته‌ی پستی» آن‌ را به زندانی تحویل می دادند.

پیش تر، مسئولین بند هشت زندان اوین در اقدامی غیرقانونی و در اطلاعیه‌ای تحویل گرفتن کتاب برای زندانیان را منوط به تأیید نام و نویسنده کتاب از سوی زندان کرده اند. تعدادی از زندانیان می‌گویند که بنابر این اطلاعیه از این پس حتی با وجود مجوز وزارت ارشاد، زندان تصمیم می‌گیرد زندانی چه کتابی را بخواند و یا نخواند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.