هشدار عفو بین الملل درباره اعتصاب غذای سعید شیرزاد در زندان رجایی شهر

سازمان عفو بین الملل درباره وضعیت سعید شیرزاد، فعال حقوق بشر محبوس در زندان رجایی شهر که هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می برد، هشدار داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد؛ سعید شیرزاد، فعال حقوق بشر، از ۱۲ فروردین ماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان رجایی شهر و انتقال زندانیان سیاسی یه بند جرایم خطرناک در اعتصاب غذا می باشد.

این سازمان همچنین اعلام کرده است که تعداد دیگری از زندانیان سیاسی از جمله افشین بایمانی، مسعود عرب چوبدار، فرید آزموده، ایرج حاتمی و بهزاد ترحمی نیز در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می برند.

لازم به یادآوری است که روز شنبه ۲۲ اسفندماه، گارد ویژه زندان به بند چهار سالن ۱۲ زندان رجایی شهر هجوم برده و در پی آن فریدآزموده، ایرج حاتمی و بهزاد ترحمی را به بند عمومی زندان رجایی شهر منتقل کردند. این زندانیان سیاسی در اعتراض به این انتقال غیرقانونی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم اعلام اعتصاب غذا کردند.

سازمان عفو بین الملل همچنین افزوده است؛ فرید آزموده، ایرج حاتمی و بهزاد ترحمی به دلیل نوشتن نامه ای به سازمان های حقوق بشری از سوی مسولین تحت فشار قرار گرفته و به بند عمومی انتقال داده شده اند.

شایان به ذکر است که در بند عمومی زندانیان جرائم مواد مخدر و جرائم خطرناک نگهداری می‌شوند و بعضاً زندانیان سیاسی پس از انتقال به این بند امنیت جانی ندارند و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

سعید شیرزاد اولین بار در پی امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان بازداشت و پس از ۱۹ روز به قید زمانت از زندان آزاد شد. وی مجدداً در ۱۲ خرداد ۹۳ در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و به زندان اوین منتقل شد؛ چندی بعد به دلیل پیگیری اعتراضات صنفی زندانیان به زندان رجایی شهر تبعید شد.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران این فعال مدنی را به اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.