تهران و میاندوآب؛ مرگ کارگر درحین کار

به دلیل فقدان ایمنی در محیط کار، یک کارگر جوان بر اثر مدفون شدن در زیر آوار چاه در فشم و  یک کارگر بر اثر فرو ریختن دیوار ساختمان در حال احداث، در میاندوآب جان خود را از دست دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از برنا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تخریب دیواره‌های چاهی در فشم خبر داد و گفت: “در پی این حادثه کارگر افغانستانی در زیر خاک مدفون شد و جان خود را از دست داد”.

سید جلال ملکی، از نشست سنگین چاه خبر داد و گفت: “ساعت ۱۰:۵۲ دقیقه صبح روز گذشته با درخواست کمک ازسوی سازمان آتش‌نشانی فشم، به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از برنا، مبنی بر گرفتار شدن فردی در چاه گروه ۱۰ نجات سازمان آتش‌نشانی شهر تهران همراه با تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام شد”.

به گفته ملکی، این حادثه در یک پروژه ساختمانی رخ داده و ناگهان دیواره‌های چاه در عمق ۶ متری تخریب و کارگر ۳۰ ساله افغانستانی زیر ۴ متر خاک مدفون شده است.

وی در ادامه افزود: “آتش‌نشانان شهر تهران به کمک نیروهای هلال احمر و آتش‌نشانی فشم، با تثبیت خاک چاه، جوان ۳۰ ساله را از زیر آوار بیرون کشیدند و به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند”.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: “با تشخیص عوامل اورژانس مشخص شد که کارگر جوان جان خود را از دست داده است”.

همچنین خبرگزاری ایلنا اعلام کرد، ظهر روز گذشته (۲۳ فروردین)، در میاندوآب، بر اثر ریزش دیواری در حال احداث که برای پی و بتن ریزی بنا شده بود، کارگر ساختمانی که در کنار این دیوار مشغول به کار بوده، بر اثر زیر دیوار زیر آوار می ماند و جان خود را از دست داد.

به گفته حاضران در محل حادثه، شدت جراحات وارده به این کارگر به حدی بوده که این کارگر در دم جان خود را از دست داده است.

یادگار لندنیان رئیس اداره آتش نشانی میاندوآب، درباره جزئیات این حادثه گفت: “بر اثر این حادثه کارگری حدودا ۵۰ ساله زیر آوار مانده که منجر به جان باختن وی شد”.

لندنیان افزود: “ساختمان در حال احداث در مراحل اولیه بود که به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی این حادثه به وجود آمد و مرگ یک کارگر ساختمانی را رقم زد”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.