تجمع کارگران شرکت معدنی «الماس مته » در معدن پرورده طبس

جمعی از کارگران معدن زغال سنگ پرورده طبس ، صبح امروز (بیست و چهارم فروردین) به دلیل پرداخت نشدن بخشی ازمطالبات مزدی خود و همچنین در اعتراض به نوع قرار داد کار مقابل این واحد معدنی تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، این کارگران که به واسطه شرکت پیمانکاری «الماس مته» به کار استخراج زغال سنگ در منطقه معدنی پرورده طبس اشتغال دارند، صبح امروز با تجمع در محوطه این واحد معدنی  خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

به گفته این منبع خبری علاوه بر تعویق حدود سه ماه  دستمزد  حدود ۳۰۰ کارگر این واحد معدنی کارگران به نوع قرار داد کاری که کارفرما در سال جاری با انان منعقد کرده است معترضند.

کارگران با بیان اینکه هر سال  کارفرما مطابق قرار دادی که با کارگران دارد دستمزد آنان را پرداخت نمی کند افزودند :سال جاری  نیز کارفرما با همه کارگران قرار داد های کوتاه مدت سه ماهه  منعقد کرده است .

به ادعای آنان کارگران این واحد معدنی از حداقلهای مزدی محرومند وآنچه به عنوان حقوق ماهانه از کارفرما دریافت می کنند نیاز های معیشتی آنان را تامین نمی کند.

کارگران معترض در خاتمه گفتند: همچنین شنیده ایم کارفرمای معدن  برای رهایی از هزینه ای  جاری معدن قصد تعدیل تعدادی از کارگران را دارد که این موضوع باعث نگرانی آنان شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.