سعید رضوی فقیه به دلیل مشکلات ناشی از اعتصاب غذا در بیمارستان بستری شد

سعید رضوی فقیه روزنامه‌نگار منتقد حکومت ایران از روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ در مرکز قلب تهران بستری شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سحام، سعید رضوی فقیه که پس از ۱۵ روز اعتصاب غذا و دوختن لب‌هایش در بند ۸ زندان اوین، بلافاصله توسط مسئولین قوه قضاییه آزاد شد، به دلیل عفونت ریوی و مشکلات جدی قلبی در مرکز قلب تهران بستری شده است.

سعید رضوی‌فقیه در حالی روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه، لبان دوخته شده خود را باز کرد که مسئولین زندان اوین با مراجعه به وی، بخشی از خواسته‌های این زندانی سیاسی را محقق کردند و از وی خواستند هر چه سریع‌تر اقدام به باز کردن لب‌های دوخته شده خود کند.

رضوی‌فقیه در اعتراض به «قانون‌شکنی‌»های قوه قضائیه، «عدم تفکیک زندانیان سیاسی» و «حمایت مسئولین سازمان زندان‌ها از متهمان پرونده فساد کلان مالی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی» و «حمایت سازمان زندان‌ها از رانت و پول‌های کثیف» در داخل زندان از روز هشتم فروردین ۱۳۹۵ دست به اعتصاب غذا زد. وی پس از ۸ روز اعتصاب در اعتراض به عدم توجه مسئولین زندان اوین به درخواست‌های قانونی خود، در اقدامی بی‌سابقه لبان خود را دوخت.

آقای رضوی فقیه در طول اعتصاب غذای خود، ۱۰ کیلو وزن خود را از دست داده است. این زندانی سیاسی تا پایان پروسه بررسی و نتایج آزمایشات در بیمارستان خواهد ماند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.