آخرین وضعیت علی معزی در زندان اوین

علی معزی، زندانی سیاسی زندان اوین که از تومور مثانه، بیماری پروستات و ناراحتی کلیوی رنج می برد، روز چهارشنبه بعد از ظهر دچار مسمومیت شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، عصر چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۳۹۵، علی معزی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین که از بیماری های مختلف رنج می برد، دچار مسمومیت غذایی شده و به بهداری زندان منتقل شده است.

یکی از نزدیکان آقای معزی با تایید این خبر گفت: “بعد از ظهر چهارشنبه آقای معزی ظاهرا دچار مسمومیت و به بهداری زندان منتقل می شود که در آن جا به وی آمپول مسکن می زنند ولی حال وی بدتر می شود و مدام دچار حالت تهوع بوده و بالا می آورده و تا نیمه های شب در بهداری زندان بستری بوده است. پزشک به وی اعلام کرده بود که مسمومیت غذایی است. اما ایشان غذایی غیر از همان غذاهای زندان نخورده بوده است.”

این منبع نزدیک به آقای معزی در مورد حال عمومی وی در حال‌حاضر خاطرنشان کرد: “در آخرین تماسی که با خانواده داشته متوجه شدیم حال ایشان هم‌اکنون بهتر است.”

هرانا پیش تر گزارش کرده بود، این زندانی سیاسی از تومور مثانه، بیماری پروستات و ناراحتی کلیوی رنج می برد و همچنان با مخالفت مسئولین با مرخصی وی جهت درمان و اعزام به بیمارستان روبروست و از رسیدگی پزشکی در طول مدت زندان محروم بوده است.

لازم به یاد اوری است که آقای معزی در پرونده ای جدید در زندان به تبلیغ علیه نظام متهم شده است، او در آذرماه سال گذشته به شعبه بیست و هشت دادگاه انقلاب احضار و مجددا توسط قاضی مقیسه به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است و در این دادگاه از حق وکیل نیز محروم بوده است. وی همچنین پیش از این یک بار دیگر با همین اتهام در دادگاه کرج محاکمه شده بود.

آقای معزی که سابقه بازداشت و زندان در دهه ۶۰ را نیز دارد، در پاییز ۸۷ دستگیر و به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تحمل دو سال حبس در زندان رجایی شهر و آزادی از زندان، مجددا در خرداد ماه سال ۹۰ بازداشت شد.

یک منبع مطلع پیشتر و در ارتباط با وضعیت این زندانى سیاسى به گزارشگر هرانا گفته بود: على معزى یک بار براى درمان مثانه به بیمارستان خارج زندان آمد و بنا به دستور پزشک قرار بود براى درمان کلیه اقدام کند که موضوع پرونده جدید پیش آمد و به انفرادى رفت و بعد از برگشت به زندان هم مسئولین از اعزام مجددش خوددارى کردند.

على معزى به اتهام هوادارى از سازمان مجاهدین خلق به چهار سال حبس محکوم شده بود که تا پیش از تشکیل پرونده جدید قرار بود فروردین ماه سال ١٣٩۴ آزاد شود. نامبرده سپس بصورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنى است این زندانى سیاسى در طول بیش از چهار سال حبس هرگز به مرخصى اعزام نشده است.

بند هشت «بدترین بند زندان اوین» و «تبعیدگاه جدید زندانیان سیاسی اوین» توصیف شده است که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و امنیتی بر خلاف اصل تفکیک جرائم در ازدحامی فوق العاده و بدون امکانات و شرایط بد بهداشتی به همراه زندانیان غیرسیاسی نگهداری می شوند و اعتراضات مکرر زندانیان و خانواده ها نیز تا کنون راه به جایی نبرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.