انتقال رمضان احمد کمال به بیمارستان جهت انجام معاینه /ادامه اعتصاب غذا

روز شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه، رمضان احمد کمال، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان رجایی شهر، جهت انجام معاینه و آزمایش به بیمارستان امام خمینی  منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رمضان احمد کمال، زندانی سیاسی کُرد که از درد شدید در ناحیه دست رنج می‌برد، روز شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه، جهت انجام معاینه و آزمایش قبل از عمل، از زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان امام خمینی شهر تهران اعزام و سپس به زندان بازگردانده شد. این زندانی سیاسی که از روز شنبه ۲۹ اسفندماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد اعلام کرده است که تا معالجه کامل دستش به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که رمضان احمد کمال روز چهارشنبه اول اردیبهشت‌ماه، به دلیل افت فشار و وخامت حال به بهداری زندان رجایی شهر منتقل و با تشخص پزشک بهداری به بیمارستان امام خمینی اعزام گشت. این زندانی سیاسی پس از چند ساعت رسیدگی در بیمارستان به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.

گفتنی است که رمضان احمد کمال که به دلیل مشکلات مفصلی و درد شدید در ناحیه دست در وضعیت نامساعد جسمانی قرار دارد، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و بی‌توجهی مسئولین به وخامت حال وی از روز شنبه ۲۹ اسفندماه اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرد.

این زندانی سیاسی پیش‌تر برای پنجمین بار در روز شنبه ۱ اسفندماه به دلیل بی‌توجهی مسئولین زندان و دادستانی به درخواست معالجه‌اش اقدام به اعتصاب غذا کرده بود و پس گذشت چهار روز با موافقت مسئولین برای اعزام وی به بیمارستان اعتصاب خود را شکست.

وی به علت درد شدید از ناحیه دست که به هنگام بازداشت مورد اصابت گلوله قرارگرفته بود، نیاز به دارو و مراقبت پزشکی دارد.

رمضان احمد کمال، شهروند کرد شهر کوبانی (سوریه) در سال ۸۷ پس‌ازآنکه به‌طور اشتباهی وارد مرز ایران شد، پس از شلیک گلوله مرزبانان به شکم، کتف چپ و رانش، بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شد. دادگاه انقلاب خوی وی را به اتهام عضویت در حزب پ. ک. ک. (حزب کارگران کردستان) به اعدام محکوم و دیوان عالی کشور این حکم را به ۱۰ سال حبس تعزیری کاهش داد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.