انتقال حسین غلامی آذر سلول انفرادی اندرزگاه هشت زندان رجایی شهر

روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، حسین غلامی آذر از سلول انفرادی اندرزگاه ۱۰ زندان رجایی شهر به سلول انفرادی اندرزگاه ۸ این زندان انتقال یافت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسین غلامی آذر که پیش‌تر در انفرادی اندرزگاه ۱۰ محروم از حق تماس تلفنی و حق هواخوری نگهداری می‌شد، از هفته گذشته به سلول انفرادی بند ۸ زندان رجایی شهر انتقال‌یافته است. این زندانی عقیدتی همچنان از حق تماس، هواخوری و ارتباط با سایر زندانیان محروم می‌باشد.

لازم به ذکر است که حسین غلامی آذر، در فروردین‌ماه ۱۳۹۵، در اعتراض به وضعیت پرونده‌اش دست به اعتصاب غذا زده و پس از یک ماه به اعتصاب خود پایان داد. این روحانی در بند بار دیگر طی چند روز گذشته در اعتراض به وضعیت فعلی‌اش اعلام اعتصاب غذا کرده است. این در حالی است که وی به دلیل مشکلات کلیوی نیازمند رسیدگی پزشکی بوده و با توجه به ادامه اعتصاب غذا در وضعیت هشداردهنده ایی قرار دارد.

پیش‌تر، تارنگار حقوق بشر در ایران گزارش کرد، حسین غلامی آذر به دلیل وخامت شرایط جسمی ناشی از اعتصاب غذای طولانی چندین بار به بهداری زندان رجایی شهر منتقل گشته و هر بار بدون درمان و رسیدگی پزشکی به سلول انفرادی بازگشته است.

لازم به یادآوری است که این روحانی در اردیبهشت‌ماه از زندان اوین به رجایی شهر اعزام گشت.

حسین غلامی آذر در سال ۹۲ به اتهامات «هتک حیثیت روحانیت» و «کلاه‌برداری» به سه سال حبس و پانصد و بیست و پنج میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. این روحانی در پرونده دیگری به «نفوذ در مقامات دولتی»، «حمل سلاح» و «خیانت‌درامانت» متهم شده که دادگاه بررسی این اتهامات تاکنون برگزار نشده است.

لازم به ذکر است که حسین غلامی آذر، چندی پیش، در اعتراض به بی‌عدالتی قوه قضائیه خود را در محل دادگاه ویژه روحانیت به آتش کشید و به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. وی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۴ مجدداً به دلیل مصرف سه عدد قرص جهت خودکشی به بیمارستان لقمان منتقل گردید.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.