بازگشت جعفر عظیم زاده از بیمارستان به زندان اوین/ ادامه اعتصاب غذا

جعفر عظیم زاده، دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، بار دیگر از بیمارستان به زندان اوین انتقال یافت

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از اتحادیه آزاد کارگران، جعفرعظیم زاده، شب گذشته اول خرداد ماه، با محافظت سه مامور زندان، در پی تشدید وخامت حالش، به ویژه بابت نارسایی شدید کلیه، از طرف زندان اوین ابتدا به بیمارستان طالقانی وسپس بعلت نداشتن بخش اورولوژی در آن بیمارستان، پس از دوساعت بلا تکلیفی، به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافت.

دراورژانس بیمارستان شهدای تجریش جهت بستری نمودن وی، دستور تزریق سرم را دادند که با مخالفت جعفرعظیم زاده روبرو گردید. لذا مسئول وقت اورژانس بعد از ممانعت از تزریق سرم از سوی جعفر عظیم زاده، گفت: بدون وصل سرم مراحل پذیرش و دادن تخت برای بستری انجام نخواهد شد.

جعفر عظیم زاده نیز با اعتراض به این شرایط اعلام کرده است: من برای وصل کردن سرم وشکستن اعتصابم به اینجا نیامده ام. بلکه پس از بحرانی شدن وضعیت کلیه ام واینکه قادر به تخلیه ادرار بطور نرمال نبودم، به بهداری زندان مراجعه کردم اما مسئولین زندان دستور انتقال مرا به بیمارستان صادر نمودند. لذا اگرمیتوانید تشخیص و درمان را بدون شکستن اعتصاب غذایم ، ادامه دهید
بعد ازممانعت جعفرعظیم زاده از تزریق سرم، وی را بدون گرفتن هیچگونه درمانی، ساعت ۴ صبح دوم خرداد ماه مجددا به بند هشت زندان اوین بازگرداندند.
طبق گفته خانواده و دوستانی که در بیمارستان بدیدنش آمده بودند علیرغم لاغری و ضعف شدید جسمی همچنان مصمم برخواسته اش که لغو احکام امنیتی از پرونده های کارگران و معلمان و فعالین اجتماعی است، پافشاری می کرد.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» جمعاً به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم‌شده است. وی هفدهم آبان ماه سال جاری برای تحمل شش سال زندان به زندان اوین مراجعه کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.