تجمع اعتراضی در حمایت ازکارگر زندانی جعفرعظیم زاده مقابل مجلس

روز جاری خانواده جعفر عظیم زاده کارگر زندانی و در اعتصاب غذا به همراه تعدادی از دوستان این زندانی در مقابل مجلس دست به اعتراض زدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از اتحادیه آزاد کارگران، پس از گذشت ۳۲ روز از اعتصاب غذای جعفرعظیم زاده و مقاومت و پایداری این کارگر معترض به “سرکوب فعالیت های کارگران و معلمان از طریق پرونده سازیهای امنیتی” و درآستانه اجلاس سالانه سازمان جهانی کار ILO خانواده ایشان به همراه تعدادی از دوستانش امروز دوشنبه دهم خرداد، از ساعت ۱۰ صبح جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند تا صدای اعتراض خودرا بگوش مسئولین برسانند.

این تجمع که در دفاع ازخواسته جعفرعظیم زاده صورت گرفت بمنظورپیگیری شکوائیه بیش از ۳۶۰۰ نفر به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ، همچنین اعتراضی ست به عدم واکنش قوه قضائیه و در نتیجه ادامه یافتن یکی از طولانی ترین اعتصاب غذاهای اعتراضی زندانیان در سه دهه اخیردر ایران.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» جمعاً به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم‌شده است. وی هفدهم آبان ماه سال جاری برای تحمل شش سال زندان به زندان اوین مراجعه کرد.

جعفرعظیم زاده۵

جعفرعظیم زاده۹

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.